27 Kasım 2010 Cumartesi

Puno - Uros (Titicaca Gölü)

Güzel günlerden biri daha başlıyor. Otelimiz Titicaca (titikaka okunur) gölünün önünde. Titicaca gölü dünyanın en yüksek gölü; 3.800 m. Göl aynı zamanda Peru ve Bolivya arasında sınır oluşturuyor. İnka medeniyetinin doğuş efsanesi bu gölde başlıyor.

Bu gölün birçok ilginç yanı var, ama en ilginci 60'a yakın yüzen ada... Sabah ilk olarak motora binerek (15 yıl önceki Üsküdar-Beşiktaş motorlarından) saz adalardan birine gidiyoruz.

Her adada ayrı bir aile yaşıyor. Müstakil evler gibi. Halk Uros.

Biz Aruntawi ismindeki adaya iniyoruz. Sazların üzerinde yürümek çok zor olmasa da çok rahat da değil. Sonuçta sert bir zemine basmıyorsunuz.

Adanın lideri bize adaların nasıl oluşturulduğunu anlatıyor. Sazların toprakları blok blok alınıyor. Bu topraklar suda yüzebildiği için gerekli miktarda blok toprak bir araya getiriliyor öncelikle. Ardından sazlar bir sıra dikey, bir sıra yatay olacak şekilde diziliyor (yaklaşık 20 sıra). Sonra sazdan evler, sallar falan... Çocuklarını okula bu sallar ile götürüyorlarmış. Her bir adanın ömrü 20-30 yıl fakat her yıl mutlaka tadilattan geçtiği için daha uzun süre yaşanıyormuş.

Yüzen ada nasıl yapılır?

Yüzen ada örneği

Yüzen adada yaşayan aile

Uros'lardan sonra Taquila adası için yola çıkıyoruz. Bu adada örgü ören erkekleri göreceğimiz söyleniyor. Nasılsa uzun bir günümüz olduğu için 2 saatlik yolculuk (gidiş-dönüş 4 saat) bizi korkutmuyor. Fakat teknemiz oldukça yavaş, adaya varışımız 3.5 saat sürüyor. Adaya varana kadar "bir de bunun dönüşü var" diye düşünen herkesin dilinde aynı cümle "keşke otelde kalsaydık".

Adaya inince yemek için bir yamaçtan çıkıyoruz. Kanter içinde yemek yiyeceğimiz yere ulaşıyoruz. Bir köy ortamı, oldukça sade ve manzara çok güzel. Yemekler de lezzetli. Ardından köy geleneğinden bahsediliyor, evli-bekar kadınlar ne takıyor, evli-bekar erkekler ne giyiyor, vb. Bunları dinledikten sonra yine yamaçlardan daha da yukarıya örgü ören erkekleri görmeye çıkıyoruz.
Deniz Abla ve ben

Ancak örgü ören erkek yok. Hasan Abi zorla yerli bir erkekten örgü örmesini istiyor :) Adam şişlerini çıkarıp iki örgü hareketi yapıyor. 3.5 saat sürecek dönüş öncesi bir kare yakalıyoruz.

Taquila adasında örgü ören erkek

Kısa kısa:
  • Taquila adası oldukça güzel bir yer ancak 7 saatlik yol ve üstüne de günlerin yorgunluğu düşünülünce herhalde tüm grup, adaya gelmek yerine otelde dinlenmeyi tercih ederdi. Doğru bir tekne ile 3 saatte gidip gelecekseniz gidin derim.